Un avion al companiei aeriene elvetiene Swiss a zburat de la Zurich la Miami si a devenit prima aeronava din lume care a folosit un strat protector asemanator ,,pielii de rechin'', care reduce consumul de carburant si emisiile de dioxid de carbon, informeaza Reuters.
,,Vom continua sa investim consistent in astfel de solutii sustenabile'', a declarat directorul executiv al companiei elvetiene, Dieter Vranckx.
Pelicula transparenta aplicata peste fuselaj reduce semnificativ rezistenta la inaintare, iar compania Swiss, detinuta de operatorul german Lufthansa, a anuntat in luna februarie ca noul material va ajuta zborurile aeriene sa devina cu 1% mai economice in ceea ce priveste consumul de carburant.
Noua tehnologie, dezvoltata in virtutea unui parteneriat intre Lufthansa Technik si producatorul german de produse chimice BASF, imita caracteristicile hidrodinamice ale pielii de rechin.
Toate cele 12 aeronave Boeing 777 detinute de compania Swiss vor fi echipate gradual cu acest material.
Si in 2022 Spania, Italia si Germania raman, in aceasta ordine, destinatiile preferate ale europenilor, potrivit unui sondaj recent realizat de IPK International pentru ITB Berlin pe 18 piete, care a confirmat ca exista o crestere reinnoita in intentiile lor de calatorie. De fapt, 80% dintre cei chestionati din intreaga lume planuiesc calatorii internationale pentru urmatoarele 12 luni, cu accent pe turismul de soare si plaja, dar si city break-uri si vacante apropiate de natura.
Interesul pentru calatoriile internationale a crescut semnificativ de la inceputul anului 2022. Procentul doritorilor de calatorii variaza in functie de continent. Intentia europenilor de a calatori in strainatate este de aproape 90% fata de sondajele realizate in 2019 in timp ce in America este in jur de 70% si in Asia aproape de 60%, cu o tendinta ascedenta in ultimele luni.
Europenii prefera in mod clar destinatiile de pe propiul continent pentru acest sezon, Spania conducand clasamentul inaintea Italiei, Germaniei, Frantei si Greciei. Destinatiile preferate din America sunt Statele Unite ale Americii, Canada si Mexic, precum si unele europene, in special Italia si Germania. In Asia, respondentii intentioneaza, de asemenea, sa viziteze tari de pe propiul lor continent, cum ar fi Japonia, Coreea de Sud, Vietnam si China; pe langa Europa, Germania si Franta, in principal.
7.500 de RoboVac Buddies personalizati vor ajuta la curatarea celor 579 de hoteluri pe care lantul hotelier Travelodge le are in Regatul Unit. Este inedita initiativa anuntata de compania britanica de a-si sustine echipele de curatenie, care trebuie sa curate peste 44.000 de camere in fiecare zi.
Lantul hotelier a facut echipa cu Killis Ltd, un producator specializat de echipamente de curatare, pentru a proiecta primul RoboVac industrial din Regatul Unit concept exclusiv pentru hoteluri. Acest proiect a implicat noua luni de munca si productia a cinci prototipuri inainte de ,,nasterea'' modelului Travelodge RoboVac Buddy, un robot construit pentru a rezista cerintelor zilnice de lucru intr-un hotel aglomerat, potrivit Swansea Bay News.
Printre particularitatile robotului se numara:
- o baterie care va permite aspiratul a mai multe camere cu o singura incarcare in timpul unei turei
- nu are sac, ci un colector de praf mai mare si mai usor, asa ca robotul trebuie golit doar la sfarsitul turei
- este mai ecologic si mai silentios decat un aspirator traditional, care are o putere de 1.200 de wati, in timp ce RoboVac are doar 60 de wati
- functioneaza cu software specific Travelodge
Fiecare hotel a primit in medie 12 dispozitive, in timp ce unitatile mai mari au pana la 40, fiecarui membru al echipei de curatenie i s-a atribuit cate un dispozitiv care sa asiste robotii in timpul turei. In timpul ce membrul echipei de menaj completeaza o lista de lucruri de facut in camera si baie, robotul aspira temeinic camera, inclusiv sub pat, precum si holurile hotelului, zonele comune si cantina hotelului. La sfarsitul turei, Travelodge RoboVac Buddies se intorc la statiile de incarcare si repaus.